گروه هانی کرانه دریا

آدرس :
بندرعباس ، بلوار امام خمینی ، نرسیده به سه راه دلگشا ، ساختمان شهاب ، طبقه ۴ ، واحد ۴۰۱

تلفن :
۰۷۶-۹۱۰۱۰۰۷۰

ایمیل :
info@haniscc.com

تاریخچه حمل و نقل بین المللی هوایی

امروزه حمل و نقل بین المللی هوایی بعنوان یکی از محبوب ترین و قابل اعتماد ترین روش های حمل سرتاسر جهان تبدیل شده است.تاریخچه حمل و نقل هوایی بار بسیار کوتاهتر از حمل دریایی است. برای اینکه بدانیم اولین هواپیمای باری در چه سالی پرواز کرد باید به قرن گذشته نگاهی بیندازیم.

اولین محموله هوایی در سال 1910 با یک هواپیمای باری از دیتون به کلمبوس پرواز کرد و در کمتر از یکساعت موفق شد که بار را به مقصد برساند.

هواپیماهایی که در اوایل دهه 1900 برای حمل بار استفاده می شدند آنقدر بزرگ و محکم نبودند که بتوانند مقدار زیادی بار را جابجا کنند.به همین خاطر بارهای اولیه در آن زمان بسته های کوچک پستی بودند.

در سال 1919 اولین پرواز ترکیبی از لندن به پاریس با یک مسافر و مقداری چرم و خروس انجام شد.در واقع دهه 1920 سرآغاز حمل و نقل هوایی با هدف جابجایی مسافر و حمل بار بود.

در سال 1929 تا 1945 هواپیماها بخاطر جنگ جهانی دوم توسعه یافتند تا بتوانند نیرو، سلاح مهمات را با سرعت جابجا کنند.

در اواخر دهه 1940 یعنی سال 1945 با تشکیل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ، رویداد مهمی در تاریخ حمل و نقل هوایی اتفاق افتاد.در این دوران هواپیماهای اختصاصی حمل بار کم کم ظهور کردند تا بالاخره در سال 1968 اولین هواپیمایی که به قدر کافی برای حمل بار پهن بود(بوئینگ 747) به آسمان پرواز کرد و برد بزرگی را برای صنعت حمل و نقل هوایی کالا رقم زد.

برای تعریف حمل و نقل هوایی باید بگوییم که به انتقال هر نوع کالا از نقطه ای به نقطه ی دیگر جهان از طریق هواپیما حمل و نقل هوایی گفته می شود

هواپیماهایی که برای حمل بار استفاده می شوند نسبت به هواپیماهای مسافربری بدنه ی وسیع تری دارند.ضمن اینکه تعداد چرخ ها و درب های ورود خروج آن هم بیشتر بوده و در هنگام فرود پایدارتر هستند.

امروزه به منظور حفظ محیط زیست برای حمل بار و انتقال مسافر از هواپیماهای جدیدتر مثل هیبریدی و هواپیماهایی که با انرژی خورشیدی یا الکتریکی کار می کنند استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button